Zoekmachinemarketing SEO

Na het volgen van de cursus "Zoekmachinemarketing - SEO" beschik je over een goede structuur om Google-vriendelijke websites te bouwen. Hierdoor zal je maximaal kunnen scoren in de organische (gratis) zoekresultaten van Google, maar ook optimaal mee kunnen profiteren van de mogelijkheden die Google je biedt bij de bouw van je website. Dit alles door middel van technieken die in overeenstemming zijn met de richtlijnen van Google.

Behandelde onderwerpen:

  • Wat omhelst het SEO-vakgebied?
  • Wat mag er van een webontwikkelaar, copywriter en SEO-specialist worden verwacht?
  • Wat is de invloed van social media op SEO (Social SEO)?
  • Welke speciale invloed hebben Google+ en de +1 op de zoekresultaten?
  • Wat behelzen de Penguin, Panda en Hummingbird updates?
  • Is een mobile-friendly website van belang voor SEO? En op welke manier dan?
  • Hoe ziet een ideale websitestructuur er precies uit? En de URL’s?
  • Hoe gebruiken we geavanceerde technieken op de juiste manier?
  • Hoe om te gaan met session ID’s, cookies, redirects, sitemaps en HTTPS?
  • Wat moeten we doen om internationaal te scoren?
  • Hoe zetten we Google Webmaster Tools het beste in voor SEO? En Google Analytics?
  • Hoe kunnen we zoekresultaten verrijken met sterretjes, foto’s en andere gegevens?
  • Hoe schrijven we zoekmachinevriendelijke webteksten?
  • Is dubbele content nu echt een probleem? Hoe ga je daarmee het best om?
  • Hoe scoren we in de reguliere zoekresultaten met images, video’s, pdf’s en apps?
  • Hoe scoren we met ons bedrijf zo hoog mogelijk voor Local SEO?
  • Wat zijn de beste (en slechtste) verwijzingen? Wat is linkearning?
  • Hoe zorgen we ervoor dat een goed scorende site goed blijft scoren?
  • Hoe voorkomen we of reageren we op penalty’s door Google?
  • Met welke SEO-tools kunnen we het best onze analyses en metingen uitvoeren?

Aan de hand van vele praktische voorbeelden en oefeningen wordt dit geen saaie theorieles maar een praktisch gebeuren. Heb je al een eigen website dan betrekken we die mee (indien gewenst) in de cursus voor een grondige analyse met de nodige tips. Heb je nog geen eigen website dan krijg je met deze cursus een heel andere kijk over de opbouw van je toekomstige website met do's and don'ts.

Met de tweede, geheel herziene druk van het handboek “SEO voor Webprofessionals” wordt op een toegankelijke, nauwkeurige en overtuigende wijze beschreven wat iedere webprofessional (webontwikkelaar, copywriter, marketeer, webshopbeheerder, SEO-adviseur, site-eigenaar, leidinggevende ) op het gebied van SEO zou moeten weten.

Als extraatje worden Joomla- en WordPress-plugins besproken die onmisbaar zijn voor SEO.